Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Loppisfynda för ett tag sen!

Av Jeanette - 9 november 2012 22:41

För två veckor sen var jag i Malmö o hälsa på min lillebror Niclas, vi hade planerat att besöka en loppis på Sallerupsvägen. Vi båda blev frälsta i loppisen, den var stor o där var jättemycket fina saker. 

 

Jag föll pladask för denna orangea stolen, den kosta 1200kr men jag pruta ner den till 700kr mycket nöjd o glad. Den blev en riktig färgklick i vårt vardagsrum, den lyser upp o sticker ut fint i vårt röda hem :)

 

Fynda även denna röda koppen med fat för 10kr o skålen med små söta körsbär på  för 20kr.

 

Hitta dessa gamla hockyspelarna i en fin träask o tänkte ju direkt på min Tobbe som är gammal hockeyspelare. Börja prata med tanten som hade dom o hon fråga mig :

- Vet du hur man ser att dom är gamla???

- Jag stod där öhhh dom ser gamla ut o log stort.

- Hon log tillbaka o berätta att det ser man på att dom inte har några hjälmar, för det hade dom ju inte förr. Frågade vad hon ville ha för dom o hon svara snabbt 150kr o jag kontra med 100kr, hon sa dom är dina för 100kr ;) Sen berätta jag om Tobbe att han varit hockyspelare osv o då tyckte hon det var ännu roligare att sälja dom till mig. Vi båda var nöjda med vår affär.

        

Sen börja det kurra i kistan så vi gick o åt brunch på Southern kitchen vid Värnhem. Det är ett ställe som Nicke tycker väldigt mycket om, dom servera amerikansk brunch med allt vad det innebär o livemusik med en kille som spela piano. Jättemysigt ställe med en fungerande jukbox o massa gamla affisch klädda på väggarna.

 

Sen strosa vi vidare o det blev även en runda på Lagerhaus där jag shoppa lite roligt strössel nu till jul o ett mysigt doftljus med doft av pepparkaka. Super nöjd med hela dagen, alltid lika kul att träffa o umgås med lillebror. Vi kommer lätt besöka den loppisen flera gånger, o alla ni som gillar loppisar MÅSTE besöka Sallerupsloppis öppet alla lör-söndagar.

 


 
 
Ingen bild

Lotta Holgersson

10 november 2012 08:44

Hej Jeanette. Tack för tipset om loppisen. Jag kör förbi den nästan varje dag, men trodde att där bara var skräp. Nu ska jag definitivt besöka den :) Kram, Lotta

Jeanette

10 november 2012 09:09

Var roligt då vet du vilken jag menar, det ser inte så mycket ut för världen utanför men du kommer bli imponerad hur stort det är när du kommer in. Lycka till på loppisrundan! Kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 24 mars 2013 09:23

Av Jeanette - 4 januari 2013 21:46

Efter jobbet idag gick jag hem o vila mig, efter 2 timmar är jag nu piggare. Så nu blir det Hamilton 2 men inte om det gäller din dotter. Ohh jag hoppas den är bra, kommer utlåtande sen. Önskar er en trevlig fredagskväll. Hejsvejs!...

Av Jeanette - 3 januari 2013 22:01

Usch ja, känner mig verkligen som Trötter. Känns som det är efterslängar från jul o nyårshelgerna på jobbet som hänger i. Har försökt intala mig själv att nu är det nytt år o nya tag, men min trötta kropp hängde tyvärr med mig över på det nya året. T...

Av Jeanette - 2 januari 2013 20:59

...jag eldar o eldar men är fortfarande bara på den 20 december på mitt datumljus. Jag fattar inte varför jag varje år ska envisas med att köpa ett så tjockt datumljus ;) Det är nästan så att det är lite tradition nu att varje år panik båla på ljuset...

Av Jeanette - 1 januari 2013 23:10

Nu går årets första dag mot sitt slut, dags att omfamna kudden o försöka sova lite. För imorgon kl.07.00 börjar inventeringen på jobbet jippi jippi yeay..... Sov gott mina vänner ...

Ovido - Quiz & Flashcards