Alla inlägg under november 2010

Av Jeanette - 29 november 2010 23:07

Då är snart Måndagen slut, har varit en lugn dag med sjukhusbesök o lite pyssel hemma. Klädde om mina lampskärmar lite mysiga nu till jul, jag älskar ju rött o vitt nu till JUL eller egentligen alltid (jag är tosig i rött).

Tur jag har en snäll sambo som låter mig inreda fritt i huset, så vi har mycket röda detaljer ;).

Bild innan

  

Bild efter

 

Blev ganska bra istället för att trä på en pappersstjärna.

Home made........me like


Tog även ut Affe på en kvällsrunda med sin söta scarf där det står (liten med tuff) han hoppa ut i snön o verka tycka det var livet, men det dröjde inte länge från han klängde på en o ville upp i famnen. Han är en riktig innekatt, han hade inte klarat sig ute själv så länge :)

       

Nu lite sjukgymnast övningar sen krypa till kojs

SOV SÖTT...   


Av Jeanette - 28 november 2010 09:15

Vill TACKA alla mina underbara arbetskamrater för ett jätte jätte fin adventsfat. Det värmde i hjärtat

   Vill även meddela att jag mår bra o att operationen gick bra. 

Nu ska jag o Tobbe njuta av en mysig adventsfrukost tillsammans med första ljuset tänt.

Vill även TACKA alla andra  för allt stöd o omtanke, här finns många människor med STORA hjärtan.

Av Jeanette - 23 november 2010 05:46

Klockan ringde idag 05.30 vakna med en stor KLUMP i magen vet inte om jag sovit något inatt, tankarna har snurrat runt runt.

Men dagen har kommit då två ska bli ett, det känns som en riktig sorgens dag.

Hoppas på att allt ska bli bra...............................................

..................

Av Jeanette - 22 november 2010 16:37

Igår kom vi hem efter en härlig spahelg, vi har haft det toppen bra med mycket bad o bubbel,god mat, härliga promenader o ljuvlig sömn. Vi har glömt tid o rum o pratat om allt annat än min sjukdom.

   Hotellet ligger på en fin topp ute vid havet.

      Vi tog härliga promenader i det fina vinter vädret   Efter en härlig tid ute, gick vi in i värmen o drack mjölkchoklad o te,så mysig.   Men efter vi kommit hem igår, då kröp sig en obehaglig känsla på mig. Jag börja inse att nu börja det närma sig Tisdag o Operation. Börja snurra runt en massa tankar i huvudet......

Av Jeanette - 20 november 2010 11:39

Vi kom upp här igår eftermiddag, då checka vi in o fick ett jätte trevligt rum.

Kvällen blev först fördrink i baren med tilltugg, sen avnjöt vi en härlig middag i en finfin salong. Efter middagen bestämde vi oss för att gå ner på spaavdelningen.

Det blev en härlig avslappnad kväll

      Det var såå skönt att bara flyta runt i poolen som var 37 grader varm      Tobbe låg o bubbla i härliga badoljor      Lite olika salter, badskum o pulvor som man fick krydda sitt bad med      En mysig ljushimmel i taket med kristallkronor   Spabaren med allt man kan tänka sig.     Vi gick ut o svalka oss o kolla utsikten över havet.


Efter 2 timmars bad o bubbel var vi båda helt slut i kolan så det blev att krypa till kojs.


Imorse vakna vi båda vid nio tiden då vi pälsa på oss o gick ner o åt en underbar frukostbuffé.

Då såg vi också att hela Särö skärgård var täckt med snö, så vackert.

Det blir nog att gå ut en runda lite senare o känna på snö. 

Av Jeanette - 17 november 2010 22:29

Varit o lämnat prover på Onkologens avdelning, träffat narkosläkaren,sköterskan o fått lite mer kött på benen till på Tisdag. Fått reda på allt som jag behöver veta innan operationen plus att jag  kunnat ställa alla mina frågor som snurrat runt i huvudet på mig. Var ganska jobbigt att höra allt men jag fick iallafall svar på alla mina frågor.

Som tur var efter samtalet hade jag, Maria o Ulrika bokat Ljusstöpning i Billeberga. Det var jätte  mysigt jag hade bestämt mig för att stöpa 16st vanliga kronljus, 1st stort trearms ljus, 3st mindre trearms ljus o sen köpte jag några mindre ljus. Det var jätte trevligt, rofyllt, lugnande o man fick redig julstämning. 

         Söta förklädde va...Vi ser ganska STOLTA ut :)

   Hitta en gammal bild hur det såg ut 1965 från en hembygdsgård, det kunde lika gärna varit idag 2010

   När jag kom hem då visa jag upp alla mina alster för Tobbe, han tyckte dom var jätte trevliga o sa lite skämt samt (tur vi byta batterierna på alla våra brandvarnare nyligen)  =)


Igår Tisdag åkte jag hem till Sjöbo o träffa Sandra vi prata om livet o hur snabbt saker o ting kan förändras. Hade tagit med lite pyssel som vi klippte, klistra, måla, rita o hade allmänt julpyssel med.

Vi prata för mycket så vi hann inte med så mycket men här är några verk

   Hemma målade disktrasor med textilfärg.

   Lite olika etiketter/tags till paket, burkar mm. 

Av Jeanette - 15 november 2010 15:15

FREDAG: Åt lunch med Maria på Graffiti,  gick inom jobbet o sa Hej o inhandla fler Amaryllisar i fina färger. På kvällen sen var vi hem bjudna till Lena, Uffe o Eddie på en super god middag med goda skratt. Blev även överraskad med en paj med rosa/röda  små hjärtljus, som jag fick blåsa ut o önska mig något precis som när man var liten. Fick även en fin present. Jag har fina vänner jag.


LÖRDAG: Stod o fixa buffen till kvällen hela dagen, det tar sin lilla tid att laga massa små rätter. Men Tobbe o jag fixa det tillsammans på ett bra sätt. Sen kom gästerna som bestod av Familjen Olsson med respektive. Vi fick jätte bra o fina presenter. Vi hade en mysig kväll med mycket mat, tårta o andra godsaker.

Stora syster o Micke sov över så det blev en sen natt =)


SÖNDAG: Sov vi alla länge, sen blev det en LÅÅÅNG o GOD frukost med Idol reprisen i bakgrunden. Kändes som vi verkligen hann att prata av oss.

Efter Jessi o Micke åkt på eftermiddagen då kröp Tobbe o jag upp i soffan o titta på film o gjorde absolut inget vettigt resten av dagen. Det var HÄRLIGT! 

( Pappa fira vi på Lördagen när vi alla var samlade hemma hos oss) 


   Fick denna te lådan av Lillebror o Malin, passar jätte bra in vårt kök + att jag dricker väldigt mycket TE (kanon).


  

Katten gjorde oss sällskap i köket i Lördags när vi fixa med maten hela dagen.

Som tur var höll han låg profil =)

Av Jeanette - 11 november 2010 15:31

Igår skruva Tobbe upp 3 tavellistor, blev inte alls så tosigt. Men varje gång har vi diskussion om det sitter RAKT. Vi mäter o mäter, kör med vattenpasset o går en bit ifrån o kollar. 

Tobbe : Ohh detta blev skit bra.

Jag : Nää det är lite snett där.

Tobbe: Ahh du bara inbillar dig.

Jag : Jo jag kommer störa mig på det, det räcker att Cd-spelaren o hyllan i köket hänger snett.

Tobbe : Jag ska mäta en gång till så ska du se att det är rakt.

Han mäter o mäter.........o mäter o mäter.

Tobbe : Du kan inte se att den ena sidan hänger 1 mm längre ner.

Jag : Jodå, o jag tror inte det bara är 1 mm.

Tobbe : Nu har vi det så här, så ser vi om andra kommentera det.

Jag : OKEJ, jag ger mig. Ibland får man bara låta han ha RÄTT =)


När vi sen senare på kvällen låg i sängen o skulle sova då

säger Tobbe: Vi kanske skulle köpa en sådan lasermätare, då kan det ju inte bli SNETT.

Jag : SKRATTAR, ja det blir nog bra med det. GODNATT ! tänk att han inte kunde släppa det Hihi hi......


IDAG SKA VI KÖRA TILL BAUHAUS OCH KÖPA EN SÅDAN.

Nu ska det bli spikrakt. 


   

Ovido - Quiz & Flashcards