Alla inlägg under juni 2011

Av Jeanette - 29 juni 2011 22:12

Nu var det ett bra tag sen jag blogga, tiden bara springer iväg. Jag har så mycket jag vill hinna med o så många jag vill höra av mig till o träffa. Det är säkert många av mina vänner som undrar vad jag egentligen har gjort den sista tiden. Och det har ju varit mycket jobb o på helgerna har Tobbe o jag försökt rymma iväg o bara njutit av livet tillsammans.

För 2 helger sen tog vi en härlig tur upp till Båstad, Torekov, Vejbystrand, Ängelholm, Mölle o Kullen.

 Denna lilla stugan stod uppe på en stenkulle ute vid vattnet  i Torekov.

Så himla sött!

  Fin utsikt till Hallandsväderö,vi har många gånger pratat om att åka över ditt men vi kommer ju alltid på det när vi väl står där o då passar aldrig tiderna. Nästa gång får vi planera det lite bättre med båten :)

 Vi hitta ett jätte mysigt naturresarvat som vi vandra runt på o utforska.

 Och självklart blev det mjukglass nere vid vattnet, jag o mina grimaser.

Men mmm...vad GOD den var.

 Hitta två vackra svanar som var mitt uppe i att fiska mat upp o ner upp o ner.

  Efter att vi hade trampat runder bland alla stenar ett tag, såg vi dessa 3 små fågelungar skutta runder helt oberörda. Man såg dom knappt bland alla stenar.

Sen satt vi o dingla med benen nere vid vattnet o titta på alla båtarna.

 Här står vi högs uppe på Kullen o tittar ut över den fina utsikten.

 Sen la vi oss o njöt av det fina vädret högst upp på själva Kullen.

 Sen bestämde vi oss för att vandra neråt till Silvergrottan, det var rena äventyret innan vi kom ner. Men det är väl som man säger : Ner kommer man ju alltid :)

 Väl nere vid silvergrottan o kolla så vackert när man kolla upp mot Kullen.

 Sen blev det fortsatt klättring ner till vattnet.

 Väl nere blev det en LÅÅÅNG paus, vi njöt av det vackra landskapet o att få vattenstänk i ansiktet.

 Innan vi körde hemåt åt vi kvällsmat nere vid hamnen i Mölle, det blev varmröktlax med hemmagjord potatissallad för min del o Tobbe tog en spätta med pommes o god sås.

 

En HEL lyckad dag!

Av Jeanette - 15 juni 2011 11:24

Ja i Lördags var vi några från jobbet som träffades o hade picknik i Rörsjöparken i Malmö det blev Ingelsta Kalkon o potatissallad, kladdkaka, grädde o jordgubbar o så klart godis, snaks o god dricka ;)

 Och såklart "LEKAR" som jag hade ordnat, vi dela upp oss i lag det blev tjejer mot killar. Det blev först en runda kub för att mjuka upp oss lite sen fortsatte det med den ena leken efter den andra.

   Här är det Maria som får stå ut med att vara Mumie, den som först klär in sin lagkamrat vinner o denna tävlingen vann vi tjejer.

Killarna hade valt Tobbe som mumie o ni ser ju hur det gick ;) vi var lite flinkare i fingrarna än killarna.

   Sen blev det leta potatisleken med en strut för aniktet, killarna börja leta o så här roliga såg dom ut hihihi....     Sen var det tur för oss tjejer o det var svårare än man trodde, man ser inte så mycket genom det lilla hållet.  Det blev många glada skratt o garv under tiden :) Även folk ifrån parken tyckte det var mycket underhållande, det bjuder vi på.   Sen var det dags att göra lite reklam i parken när vi ändå var där, så vi blåste upp en himla massa ballonger till barnen med vår loga på BLOMSTERLANDET som dom sprang runt med i parken. En bra reklam ide ! 

Det blev såklart även ballongleken o denna tävlingen tog killarna hem

   Sen när vi härjat runder i parken i nästan 5 timmar då, var vi alla väldigt nöjda o barnen spiddande med både lek,godis o ballonger ;) 

   Vi hade en väldigt tur med vädret, solen sken o det var varmt o härligt. Men när kvällen börja komma då var det kofta eller jacka som gällde o även vi vuxna var väldigt nöjda efter en dag i parken.Det blev inte så många knop gjorda på kvällen sen :)

Av Jeanette - 2 juni 2011 21:34

ja idag stod Tobbe för maten o den lilla "grillmästaren" kom fram, det stod hamburgare o korv på menyn. Helt underbart att komma hem efter jobbet till dukat bord. Känner mig lite smått bortskämd :)

   Han är ju bara för söt med mina kotofflor på sig, måste hitta ett par egna till honom så jag kan ha mina ifred ;)

Av Jeanette - 2 juni 2011 21:10

Ja, i Tisdags var jag ledig o dagen gick åt till att fixa lite ärende o så snodde jag ihopa två Västerbottenpajer.

Vi hade bestämt oss för att åka hem till vår MAMMA o överraska med lite mat o presenter.Vi hade alla fullt upp i Söndags på själva Morsdag. Så vi fira vår lilla Mamma i Tisdags istället. 

Det var kanon väder så det blev kvällsmat i trädgården, riktig sommarkänsla

  Trevligt att träffas mitt i veckan, för varför ska man hänga upp allt på helgen

   Solen stråla som en riktig sommardag, men efter maten börja det blåsa upp lite oroligt o vi bar in vårt pick o pack o flytta in i uterummet.

Vinglasen följde givetivs med ;)

   På vägen hem var himlen vackert rosaröd o vi alla var nöjda med dagen.

 

Ovido - Quiz & Flashcards