Alla inlägg under mars 2011

Av Jeanette - 30 mars 2011 20:54

med denna söta buketten av min gulliga sambo. Han vet hur han ska få mig på fall,  idag har han skaffat sig MÅNGA guldstjärnor ;)

Av Jeanette - 23 mars 2011 07:39

...Uppe med TUPPEN idag!


 

Gick upp med Tobbe, mysigt att växla några ord med varandra på morgon kvisten. Sen vid halv sju tiden tog jag min vanliga morgon promenad.

Nu sitter jag o äter frukost, funderar över hur jag ska lägga upp min dagen.


Har ett viktigt samtal nu kl.08.00 med den Genetiska avdelningen.

Det handlar om cancer i släkten o ärftlighet, har skickat in en hel uppsats om hela släkten från min familj, mina föräldras syskon, deras syskonbarn, morföräldrar o deras syskon, ja som ni förstår ett helt släktträd.


Ska gå o klä mig nu.

Ha en underbar Onsdag!

Av Jeanette - 22 mars 2011 21:03

Ledig imorgon Onsdag o jag har en låååååång lista med saker jag måste göra.

Massa samtal jag måste ta itu med, möte, städa lite, tvätta, fixa present mm.

Får nog upp med mig imorgon kl.06.00 som annars.

Ska bädda ner mig i sängen nu med en tidning, får se hur många rader jag hinner läsa innan jag slocknar ;)

 

Av Jeanette - 21 mars 2011 21:08

...hade en skön hemma lördag med lite pyssel o god mat mot kvällningen. Vi testa ett nytt recept, det blev Hjortfile med Jordärtskocka väldigt gott.

  Varken jag eller Tobbe har ätit så mycket vilt så det var kul att testa att själv tillaga det här hemma. Vi använde oss av stektermometer till köttet,det blev perfekt. Kommer helt klart testa fler vilträtter framöver.

Vi har en jätte fin VILTBOD här i Lödde med massa olika viltkött, så då måste man bara passa på att testa.


Söndagen börjades med en promenad i solen sen en go frukost. Fick för mig att jag skulle tvätta bilen, så då började jag dammsuga, putsa o feja på min lilla pärla. Nu blänker den, det var välbehövligt.

Sen samla vi ihopa oss o körde o hämta upp Jessi o Micke i Malmö för att sen köra vidare till Sjöbo o gratulera vår LILLEBROR Nicke som fyllde 22år.

Det blev god mat o dryck, bärpaj, bullar o tårta så efter ex antal timmar hemma hos föräldrarna var magen full med gosaker som alltid ;)

Som tur var tog vi en söndags promenad på eftermiddagen allihopa imellan all mat o fika.

Dessa jätte fina kanelbullarna, hade Nickes flickvän Malin bakat.

Vi är gottegrisar allihopa så vi bangar inte när det både är paj, bullar o tårta

Familjen OLSSON i ett nötskal ;)

   

Lillebror dreglandes över tårtan!

Det blev en härlig heldag hemma i Sjöbo tillsammans med familjen.


Sen idag börja en ny vecka med massa nya utmaningar, jobba bara till kl.13.00 idag för att sen köra vidare till Sjukhuset för att få min Heceptin spruta i låret.

Nu är det bara 3 gånger kvar, sen är jag klar med alla behandlingar.

När jag satt i väntrummet idag o vänta på att sköterskan skulle komma o hämta mig, då satt jag bredvid en dam som tappat allt sitt hår o satt bara rent bar om huvudet. Fick en obehaglig känsla i magen o jag kände att mina tårar börja krypa sig fram. Vet inte vad det var som hände med mig .Men kan erkänna att jag är lite små rädd över att canceren ska komma tillbaka o det var nog därför jag blev ledsen. Ingen ska behöva gå igenom det.

Jaja nog om det, blev iallafall en tankeställare för mig.

Sov gott!

Av Jeanette - 19 mars 2011 09:35

   

Varit uppe sen kl 08.00, känner mig lite små hungrig.

Undrar om min kära sambo vill vakna nu?

Tror jag ska gå o väcka han lite försiktigt, jag testar.

..................................................

..................................................

..

Tillbaka o operation väcka sambo är slutfört.

Jag kröp upp bredvid honom o klia han lite på ryggen o fråga om han var sugen på lite frukost???

Han fråga vad klockan var? Och jag bredde på att solen skiner o klockan är nästan 10.00, så lite frukost,sen en härlig morgon promenad i solen kanske inte skulle sitta helt fel.

Och det köpte han, så nu ska jag gå o koka ägg o fixa till en smarrig frukost.

Önskar alla en solig Lördag!

..................................................

..................................................

...


Av Jeanette - 18 mars 2011 20:24

Känns som en RIKTIG Fredag idag, jobbat hela veckan 75 % o nu är det fredagkväll o jag känner en härlig trötthet som infinner sig i hela kroppen.

Jag är knäpp, men detta har jag saknat.

Har haft en toppen vecka på jobbet med snittutbildning som innehöll en massa nya utmaningar, jag känner mig väldigt tacksam att jag fått o hittat tillbaka till mitt liv igen. Det är här i livet jag ska vara.

Nu känner jag att min kropp glider längre o längre ner i soffan snart sover nog denna svensken. GOD NATT!

Av Jeanette - 14 mars 2011 20:46

...så sött o vilken balans

   Detta kallar jag yoga på hög nivå  =o)

Av Jeanette - 13 mars 2011 21:22

Har blivit lite av varje denna helgen. 

Fredag kvällen hade jag lovat bort mig till min jobbe kompis, hon hade frågat om jag ville hjälpa henne göra några dop kort till hennes sons dop. Och så blev det o det blev inte bara några utan 26st kort gjorda från grunden. Vi satt i 5 timmar o vek papper, klippte, klistra, stämpla o skrev en himla massa.

Vad gör man inte för att en sådan här liten plutt ska få döpas till LUDVIG.

 

Mamma Maria hade köpt på sig en hel del pyssel i massa olika blåa färger.

   När vi äntligen var färdiga var kl.23.00 o våra ögon gick nästan i kors, men klara blev vi iallafall ;)

Innan jag körde iväg till Maria i fredags så hitta jag ett blomsterbud på trappan, såg det precis när jag backa ut från garageuppfarten. Jag körde snabbt in bilen igen o gick o hämta budet på trappan. När jag kom in så såg jag att det var en jätte söt bukett med ett linnehjärta i. Men inget kort eller nått. Jag börja fundera o kom snabbt fram till att det måste var min älskade Mia som varit i farten igen. Det är min gamla chef,arbetskollega från tiden i Sjöbo, det är hon som lärt mig allt som man behöver veta o kunna om blommor.

Hon har alltid stöttat,trott o funnits där för mig i vått o torrt o under min tid som sjuk har hon varit ovärderlig.

Vi håller fortfarande en fin kontakt o åker ut på våra galna upptåg imellan åt.

En jätte bra vän, TACK för att du finns.

   Har njutit av buketten HELA helgen!

Även katten var förtjust i den ;)

   

Lördagen blev en lugn o skön dag med en runda till IKEA, sen blev det lite vila o god mat på kvällen till Melodifestivalen.

Söndagen började med en lång promenad, kändes riktigt varmt idag så skönt.

Sen har vi bara myst runder här hemma o små pysslat med lite allt möjligt.

Känns som vi har haft en lugn o rofylld helg, ska hoppa i säng nu så jag är pigg o glad imorgon också =)

SOV SÖTT! 

Ovido - Quiz & Flashcards