Alla inlägg under februari 2011

Av Jeanette - 28 februari 2011 22:23

...ja när Tobbe kom hem fick jag instruktioner att jag skulle klä mig lite fint o sen skulle vi köra. Bilen rulla uppåt förbi Landskrona, Helsingborg o sen svängde han av vid Ängelholm. hmm,tänkte jag...  Ängelholm, vad kan man göra där?

"MEN" det tog inte många sekunder innan polleten ramlade ner o jag kom på att RÖGLE spelade ikväll :)

JAJAJA!! han hade fixat biljetter till Rögle-Örebro matchen, men innan dess hade han bokat bord till en matchmiddag i Lindab Arenas fina resturang.

På menyn stod det :

Förrätt: Fransk lökpaj med lufttorkad skinka, melonsallad och dijonvinegrette

Varmrätt: Oxfile Provencale med rödvinssås

Efterrätt: En slags kaka med Kaffe o Te

Snacka om att vi har haft en TOPPEN kväll med RÖGLE, matchen blev 4-3 o där var bra tryck i arenan :)

    vinst blev det efter en spännande match...    Vilken bra start på denna veckan, sådana här Måndag kvällar kan jag nog vänja mig med ;)

Av Jeanette - 28 februari 2011 16:04

...ja så är det,fick klara besked om att jag skulle befinna mig hemma senast kl.16.00 idag o sen inte ha något planerat på hela kvällen.

Det verkar som Tobbe har något i görningarna ;)

OHH I LÖÖVE ÖVERRASKNINGAR!


Nu gäller det bara att vänta till Tobbe kommer hem,så roligt :) 

Av Jeanette - 23 februari 2011 14:22

Nu har våra älskade inneboende gäster lämnat vårt Skåne, har haft 3 jätte mysiga dagar tillsammans med Lena, Uffe o Eddie.

Nu flyttar dom upp till Lenas hemmatrakter i Sundsvall, det känns lite ledsamt att veta att en av ens bästa vänner bor 100 mil ifrån en nu.

  

Innan har vi bott knappt 2 mil ifrån varandra så det är en viss skillnad,alla fikastunder, middagar, shoppingturer,jobbedagar, pysseldagar,loppisrunder, midsommrar, nyårsaftnar,surströmmingsfester,födelsedagar,ven turer  mm. blir lite svårare att utföra :)

Så lite ledsen är jag faktiskt, men jag vet att dom kommer få en underbar ny start där uppe med familj o släkt nära sig.

Men vi kommer o hälsar på så ofta vi bara kan o då kommer vi få uppleva underbara Sundsvall tillsammans.

Nu skickar jag så många så många LYCKOKRAMAR jag bara kan till mina älskade vänner...tack för att ni finns!

 Lite bilder från några av våra roliga dagar tillsammans ;)              

Midsommar i Lödde 2010

  Mysmiddag tillsammans hemma hos oss i Julas

Nyårs brunch 2011  hemma i Landskrona.

   Shoppingrunda i Helsingborg  

 

Vår sista frukost tillsammans igår morse :)

 Vårt sista farväl av Familjen Chicken Mc Nuggets igår kväll innan dom åkte ;)

Nästa gång vi träffas då är lilleman 1år.

    

Av Jeanette - 20 februari 2011 23:10

Idag kom våra gäster Lena,Uffe o Eddie som ska vara inneboende hos oss till på Tisdag, då dom flyttar upp till Sundsvall. 

Det är jätte mysigt att ha dom här hemma så vi kan pyssla om dom en sista gång. Idag har det blivit vila, god mat, massa prat o gos med Eddie.

  

Pyamasen är på o nu är det natti natti för lillen...

   Proppen i munnen snart så sover han nog.

Själv så sitter vi vuxna uppe en stund till o pratar ;)

Av Jeanette - 18 februari 2011 21:50

Nu har jag jobbat i 4 dagar  o jag STORM trivs, vill knappt gå hem om dagarna. Där är en positiv stämning o alla känns glada o pigga.

Längtar redan till Måndag o det är ju så det ska vara.


I Måndags lämna jag in min cykel hos cykelhandlaren för lite upprustning, jag ville ha nytt bakdäck, byt kedjan o fått ditt satt en cykelkorg.

Och idag ringde han o sa att cykelen var färdig o titta så bra det blev. Den är som ny o jag rulla fram som aldrig förr.

Mina föräldrar gjorde en bra investering när dom köpte denna cykelen till mig när jag fyllde 10år, då var dock sadel o styre ner skruvad till det lägsta. Den har hållt fint i snart 17 år snacka om kvalité ;)


  

Av Jeanette - 16 februari 2011 21:45

Stryket lite dukar ikväll, varför nöja sig med en duk när man kan ha fler. Tyckte det blev riktigt snyggt. Kul ide om man vill ha olika färger eller mönster på bordet. Piffar till dukningen en hel del.

  

Dessa små godbitar hitta jag på Väla, dom smyckar nu mitt röda kakfat.

Ska dock inte ätas, men visst ser dom verkliga ut.

   Kanske det får vara en Polkagris eller en Marianne, dessa små burkar står på en hylla i mitt kök som är RÖTT o VITT. En enkel o fin inrednings detalj.

   Jag är lite små förtjust i prickiga, randiga, rutiga ja alla små söta grisar. Denna sötnosen fick följa med mig hem i helgen.   Har fått en kelen katt på HALSEN ;) ikväll, men det är mysigt med lite kärlek.   

Av Jeanette - 15 februari 2011 09:05

...och det känns jätte roligt att ÄNTLIGEN få gå tillbaka till sitt vanliga liv igen. 

Sitter just nu o äter frukost med jobbekläderna på mig, för första gången på 10 månader. Det skulle jag aldrig kunna tro att min längtan efter jobbet skulle vara så STOR som den är idag, det får man aldrig reda på från man varit ifrån det.


Lördagen var en riktig kass dag jag mådde inte alls bra i halsen o förkylningen var ätrigare än nånsin, så lördagen gick åt att vila, snora, hosta, snyta, vila igen ja vara hemma o bara ta hand om denna förkylningen.

Så i Söndags när jag vakna då sa jag till Tobbe kan vi inte bara köra iväg nånstans o käka frukost idag bara för att komma hemma ifrån. Och så blev det vi körde till Väla där vi satt oss på ett av de mysiga Cafeerna o åt en toppen frukost. 

Sen blev det en tur i lite olika butiker även blomsteraffären på Väla o Flower team ;). När vi sen skulle köra hem då hitta vi en loppis på vägen som vi stanna o kolla in mycket fina o roliga saker.

Sen blev det en tur till Staffanstorp Skåneplanter o Lund till Plantagen, ja det blev en riktig Nettan dag !


Har pysslat fram lite vår arrangemang nu i helgen som vi njuter av här hemma nu......

  

Videkissar är aldrig fel.

Blev även lite vår fräscht i köksfönstret.

 

Sen en liten kruka med snödroppar ( dock är dom här inte riktiga ) men visst är dom fina, inköpta på jobbet ;) 

   Sen blev jag uppvaktad av Tobbe igår med en stor o härlig tulpanbukett, han vet hur han ska få mig på fall ;)


Nää nu är det snart dax att åka till jobbet o njuta av att få jobba...

Ha en bra dag!

Av Jeanette - 12 februari 2011 08:30

Denna veckan har varit en lugn vecka där jag bara har försökt ta hand om mig själv o min himla förkylning, går sådär den verkar inte ge sig i första taget.


MEN, igår kväll trotsa jag förkylningen o var iväg på roligheter med stora syster o Jenny vi hade en super rolig helkväll på Viktoriateatern i Malmö där vi såg OFFROAD comedyshow med Ann Westin, Yvonne Skattberg o Cecilia von Strokirch.

Dom gjorde en show om en arg tant, en elak mamma o en satanistisk biblotikare en riktig tjejkväll med många skratt, mycket prat, pickniktallrik från Möllansost o god dricka så klart....

                   

 Men idag har jag blivit straffad för detta, har nästan ingen röst kvar så helgen får bli en TYST helg för mig .

Kanske något Tobbe kan tycka är ganska skönt hi hi hi ;)


Önskar er alla en trevlig helg o glöm inte ta hand om varandra !

Ovido - Quiz & Flashcards