Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Pyssellördag!

Av Jeanette - 27 oktober 2012 21:32

Idag har jag o tre andra tjejer varit igång o pysslat, det har blivit som en liten tradition att åka till Billeberga o stöpa ljus. Det är mitt tredje år o det är något visst med att själv lägga ner tid o utföra ett hantverk som man kommer använda o njuta så mycket av hela hösten o julen. Även väldigt kul att ge bort i julklapp, brukar vara uppskattat med egengjorda saker :)

 


Beryl öppnar upp sitt hem o bjuder på kunskap o fika i sin mysiga pysselkällare, alltid lika trevligt o inspirerande att träffa henne. Tjejerna som pyssla med mig idag heter Maria, Marina o Linda-Hanna, TACK alla för en trevlig dag i ljusets tecken ;)


 


I år stöpte jag 8 st tjockare ljus som jag har tänkt att arrangera i lerkrukor som en adventsljustake, o 4 av dom ska jag njuta av nu i höst en o en i något enklare arrangemang. Sen gjorde jag även 4 st grenade ljus som jag ska ge bort i julklapp o kanske njuta av något själv. Jag älskar att lära mig gammalt hantverk o njuter så av att jag själv har pysslat ihop det. Jag älskar ju att pyssla o hoppas att det jag lär mig o snappar upp,  kan inspirera andra till att pyssla o njuta av det. Det viktigaste är att man tycker det är kul!


      


Tack Beryl för dom goda äpplena från din trädgård, önskar ibland att jag hade ett äppleträd iallafall när det är dags för skörd ;)

Önskar alla en trevlig lördag. 

 
 
Ingen bild

Lotta Holgersson

27 oktober 2012 22:48

Hej Jeanette. Såå fina ljus att njuta av i mörkret. Nästan synd att elda upp, men du kan ju göra nya om ett år igen... :) Jag får julkänslor när jag ser bilden och längtar. Trevlig fortsättning på helgen. Lotta

Jeanette

28 oktober 2012 07:52

Tack Lotta! Ja, jag längtar också till Jul. Det blir första Julen i ert nya hus "spännande". Tänk vad kul att pynta o kanske ha en riktig stor o fin gran, med barnens pynt i. Men som sagt tiden går fort nu, mindre än 2 månader till julafton. Ha en skön söndag. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 24 mars 2013 09:23

Av Jeanette - 4 januari 2013 21:46

Efter jobbet idag gick jag hem o vila mig, efter 2 timmar är jag nu piggare. Så nu blir det Hamilton 2 men inte om det gäller din dotter. Ohh jag hoppas den är bra, kommer utlåtande sen. Önskar er en trevlig fredagskväll. Hejsvejs!...

Av Jeanette - 3 januari 2013 22:01

Usch ja, känner mig verkligen som Trötter. Känns som det är efterslängar från jul o nyårshelgerna på jobbet som hänger i. Har försökt intala mig själv att nu är det nytt år o nya tag, men min trötta kropp hängde tyvärr med mig över på det nya året. T...

Av Jeanette - 2 januari 2013 20:59

...jag eldar o eldar men är fortfarande bara på den 20 december på mitt datumljus. Jag fattar inte varför jag varje år ska envisas med att köpa ett så tjockt datumljus ;) Det är nästan så att det är lite tradition nu att varje år panik båla på ljuset...

Av Jeanette - 1 januari 2013 23:10

Nu går årets första dag mot sitt slut, dags att omfamna kudden o försöka sova lite. För imorgon kl.07.00 börjar inventeringen på jobbet jippi jippi yeay..... Sov gott mina vänner ...

Ovido - Quiz & Flashcards