Alla inlägg under oktober 2010

Av Jeanette - 31 oktober 2010 20:34

Blev uppvaktad av Tobbe idag med en Lucky Bamboo

   

Han sa att den ska ge mig LYCKA igenom den här kampen.

Den har fått bästa plats här hemma.

LYCKA!


Av Jeanette - 31 oktober 2010 00:41

   SOV GOTT.....en timme längre.

Av Jeanette - 30 oktober 2010 20:42

  

Till dagens ära har jag tillverkat en pumpalykta, men det blev ingen läskig gubbe utan en PRICKIG sötnos.

Vi har haft besök av några spöke ikväll o Tobbe har gladeligen delat ut godis till alla barnen. Tur vi har så många godis burkar hemma ;)


Har blivit bjuden på en underbar middag av min kära sambo ikväll, fick absolut inte vistas i köket eller titta in. Så hemlighets full var han, jag mös i soffan o blev sen bjuden på en Italiensk middag Förrätt:  Bruschetta 

   Huvudrätt : Carbonara

Det var SUPER gott,man ville inte att maten på tallriken skulle ta slut. Han hade själv letat upp recepten o var noga att berätta att detta var riktig Carbonara. Han var mycket stolt själv o jag uppmuntra honom att han fick göra om detta när han vill ;)


Mat · Pyssel
Av Jeanette - 24 oktober 2010 23:27

Börja Lördagen med en härlig frukost med min kära sambo, sen kröp jag upp i soffan med mina tidningar o drömde mig bort.

Lite senare på eftermiddagen kom Lena, Uffe o Eddie på besök, det blev en mysig fika i soffan med massa roligt snack som alltid.


Tobbe hade sagt lite innan på dagen att han hade beställt bio biljetter till Filmstaden i Malmö. Ohh vad roligt tänkte jag o fråga vilken film, men nää det var en överraskning sa han.

Okej tänkte jag vad roligt, jag som älskar överraskningar.

Jag tänkte inte så mycket mer på det, sen körde vi till Malmö o Tobbe berätta att han tänkt vi kunde hämta biljetterna o sen ut o äta bara vi två som en liten romantisk middag.

Jaja vad mysigt tänkte jag.

När vi gick in på Filmstaden då stod Jessica o Micke där o titta på vad där gick för filmer.

Jag sa: Men Hallå här står ni, ska ni också kolla bio?

Dom såg väldigt förvånade ut o sa det samma till oss.

Då bestämde vi lite snabbt o lätt att vi kunde ju titta på samma film o gå ut o äta middag tillsammans.

Ja vad roligt tänkt jag.

Jessi o jag gick ut o lufta oss, så pågarna kunde hämta ut biljetterna "sa dom".

Sen gick vi vidare alla fyra o då sa Micke att han visste en Thailändsk resturang som var mysig. Ja så vi styrde kosan dit.

Vi gick o plötsligt ser jag min lillebror Niclas o hans flickvän Malin stå där lite längre fram på Royal (biograf) o titta på vilka filmer som gick.

Hmm, då börja jag ana ugglor i mossen.


Då börja jag skratta o tänkte hmm detta var ju lustigt att alla syskona Olsson med respektive skulle vara i Malmö samma dag o tid kl.19.00 en lördag kväll o titta på bio :)

Alla bara skratta lite lätt o sen fråga Jessi om dom också var sugna på att hänga med o äta.

Ohh ja visst ville dom det o log.

Då förstod jag att detta var ju planerat av dom alla.

Vi traska vidare o kom till slut till västra hamnen, där det låg en finfin båt som var en resturang där vi skulle äta en underbart god o mysig middag.

  

När vi satt oss då berätta dom att detta var en födelsedagsmiddag till mig, o att jag kunde ta det lugnt för det blev ingen bio (jag såg väl lite lätt stressad ut). Det var bara en del av planen för att få mig till Malmö :)


En jätte rolig ÖVERRASKNING o en underbar middag med mina älskade syskon o deras halvor o min kära Tobbe.

 Sen fortsatte vi kvällen hemma hos Jessi o Micke där det blev poker, god dricka o natta fika. Jag o Tobbe sov över efter en toppen kväll/natt.


VILKA UNDERBARA MÄNNISKOR JAG HAR I MITT LIV, JAG ÄLSKAR ER.

  


Av Jeanette - 22 oktober 2010 11:58

Äntligen har jag köpt en HÄFTPISTOL o jag har redan häftat för glatta livet.

Har häftat ett randigt tyg framför mina glasdörrar på TV-bänken


Före bild man ser allt rassel

  

Efter bild o mycket snyggare, slipper se allt huller om buller ;)

  

Enkelt knep att ta till för att förändra sitt hem lite snabbt o lätt.


Varit o inhandlat nya TIDNINGAR med massa pyssel till JULEN.

Men har lovat mig själv att gå ut o gå en runda i det härliga höstvädret innan jag öppnar tidningarna o förtrollas bort i allt pyssel. För då är det kört sen vill jag bara sitta inne o bläddra, läsa, titta o pyssla en massa.


Så nu ska jag ut med mig. hej svej

Av Jeanette - 21 oktober 2010 22:59

Har haft en underbar kväll med min ÄLSKADE Sandra.

Ätit gott o snackat en massa hela kvällen, om allt från himmel o jord.

Vi båda var jätte glada, spralliga o hysteriskt glada över att se varandra.

Försökte hitta en bild på min vän o det var det inga problem att hitta, så mycket kul vi gjort tillsammans.

Två party pinglor i kramgo form.

   OJJ OJJ det var denna festen som blev lite väl blöt ;)   

När vi campa  i Jönköping för att se GYLLENE TIDER 

20 vänner i 4 husvagnar.

Ohh vilken sommar det var.


Dessa bilderna är dock ex antal år gamla, ohh det var på den gamla goda tiden då helgerna var party från fredag kväll till söndag morgon. 

Usch hur orka man.


Fick en ny kompis med mig hem av Sandra, en liten PRICKIG GRIS som jag redan ÄLSKAR. Den får lätt en plats i mitt vit o röda kök.

Fick även mumsiga skorpor i fin fin påse.

  

TACK än en gång Sandra Anneby Tiffany Persson Låndstrump.

Vi ses snart igen.

Kram kram

Av Jeanette - 20 oktober 2010 23:41

  

Fick jätte fina Gladiolus av Lena o Uffe i Torsdags, njuter i fulla drag.


Ikväll snöa det i Lödde kändes konstigt att titta ut o se stora snö flingor i mitten på Oktober. Men jag blev ändå lite glad för jag fick julkänslor ;)

Av Jeanette - 19 oktober 2010 16:41

Igår hade jag Mia på besök, alltid trevligt med sällskap. Vi åkte till jobbet för att hälsa på o kolla in alla nya fina höstblommor o dekorationer. Där fanns mycket fint o jag LÄNGTAR jätte mycket efter att komma tillbaka o hugga i.

Men men än så länge får jag bara titta. 

Julen höll på att plockas upp, så snart är där väl tomtenissar i varje hörn. Själv längtar jag till Julen,men kunderna tycker som vanligt att det är för tidigt med julsaker nu. Men jag njuter ;)


När vi var på jobbet gjorde Mia en överraskning till mig, hon tog en kruka o öste i jord sen plantera hon lite olika lökar i den.

Hon kallar det en LÖKLASAGNE så till våren blir det en överraskning att se vad som kommer upp i krukan.

Har tagit en bild på den med lite dekorationer så den ser lite rolig ut nu i höst o juletid.

  

har bara lagt på lite grönmossa, ett rede o några äpple.

Får se hur länge fåglarna låter dom ligga där :)


Men när jag var på jobbet passa jag på att köpa massa talgbollar till mina små kvittrande vänner, så dom har ju först o främst dom att äta på.

   Det ser inte så särskilt snyggt ut med dom hängande, men vad gör man inte för fåglarna. Och som TACK får man väl skura hela lusthuset till våren för att få bort all fågelskit  ;)



Ovido - Quiz & Flashcards