Alla inlägg under januari 2011

Av Jeanette - 29 januari 2011 21:11

Idag har det varit en sån där underbar dag som man bara längtar efter ibland.

Vi sov så länge som kroppen själv ville, åt en härlig frukost tillsammans.

Sen var vi ute o gick o prata en massa, sen hem o bara gjorde precis vad som föll oss in. Titta på film, läste tidningar o bara njöt av att vara tillsammans.

Sen blev det kvällsmat, då testa vi en ny rätt som hette Paprikakotlett med chevre ost det var MUMS. Helt klart något vi kommer göra igen.

Sen fick jag ett ryck o kände för att börja baka, leta i köksskåpet vad vi hade hemma o kom fram till att det fick bli KÄRLEKSMUMS till Tobbe ;)

   

Han MUMSA i sig för glatta livet, men där blev även över som vi frös in till nästa gång någon kommer på fika.

Så jag säger bara VÄLKOMMEN på fika :)

Av Jeanette - 28 januari 2011 17:54

Nu är det Fredagsmys med god mat o handboll.

Önskar alla en trevlig kväll.

  

Mat
Av Jeanette - 27 januari 2011 07:53

Varit ute på min vanliga morgon promenad, idag var det kallt - 9,3 brrrru.

Sitter o äter frukost o funderar på vad som händer idag.

Kl.09.15 är det strålning sen blir det nog hem o sortera i den STORA pappers högen den välter snart (usch det låter inte kul).

Igår var jag duktig o städa o feja här hemma (det behövdes dammråttorna jaga mig) sen fick jag fin besök av Lena o Eddie det blev en snabb fika, för sen bar det av till Billeberga där vi skulle på middag hemma hos Maria, Mattias o Lukas.

Det blev en Taco kväll med Emil i Lönneberga på TV:n som Lukas valt ;)

Vi kom hem vid lite i nio då vi båda kasta oss i sängen o somna.

Det var nog ett tecken på att vi båda hade haft en toppen dag.


Nää klockan tickar iväg får börja göra mig färdig för avfärd.


ÖNSKAR ER ALLA EN TREVLIG TORSDAG !








Av Jeanette - 25 januari 2011 18:14

Usch vad tråkigt väder det har varit idag,grått o regnigt det blir ingen glad av.

Nu vill vi ha SOL SOL SOL..........för det blir man iallafall glad av.


Har haft en stökig dag, gick upp tidigt o var på sjukhuset i Malmö för att få strålning. När jag suttit där en stund kom där ut en sköterska o sa att maskinen tyvärr var itu o dom visste inte hur lång tid det skulle ta att laga, så dom bad oss alla att åka hem. Inte alls kul, det första jag tänkte var att jag kommer aldrig bli färdig med strålningen :( vill bara börja jobba NU ju.

Så det var bara att åka hem med sig igen.

Sen ringde det vi lunch tid, då var det sköterskan igen som skulle meddela att nu var maskinen lagad så nu kunde jag komma o bli strålad igen. "JA" det låter jätte bra men att köra ditt igen var inte så kul. 

Jaja det var bara att masa sig iväg igen, fick tid kl 12.30 men satt o vänta ända till 13.30 innan jag kom in. Jag var nog lite små irriterad när dom hämta mig, jag vet att det inte är sköterskornas fel men jag kunde inte hålla bort min missnöjda min :/

Är så HIMLA trött på att vara där inne varje dag, vill bara ha det ur världen nu.


Nää nu är det färdig gnällt, nu ska jag gå o tända lite ljus o njuta av att sitta inne o mysa.

  


Av Jeanette - 23 januari 2011 21:20

I förra veckan hörde min lillebror Niclas av sig till både mig o Jessica, han ville gärna träffas o hitta på något kul BARA vi SYSKON. Ohh,  man blir rent rörd! klart vi ska träffas, så i Lördags hade vi heldag tillsammans i Malmö.


Vi träffades hemma hos Jessi i Malmö där vi tog en shopping runda på stan, det blev shoppat nya joggningskor för min del på Löplabbet.

Det var verkligen behövligt, nu kommer jag ju sväva fram på moln.

   Sen fortsatte vi till Entre där det blev lunch o lite mer shopping. Efter det blev det bowling också det på Entre, vi kämpa alla tappert men där kan ju bara bli en vinnare o det blev NICKE!  jag o Jessi fick dela på andra o tredje plats.

   Två laddade syskon

  

Nicke kände sig bekväm i rollen som bowlare

  

Kolla in höfterna på Nicke ;)

Själv vet jag inte vad jag hade för stil, mer än att jag var glad att klotet kom iväg på nån vänster

  

Blev även öl o snacks från baren

vissa kan ju kränga :O

 

TRÖTTA FÖTTER efter en tuff match  

   

På vägen hem svängde vi inom HEMMAKVÄLL o hyrde film.

Sen blev det matlagning hemma hos Jessi med massa snack o skratt. Kvällen avslutades i soffan med hemma gjord Mangoglass o film. Både jag o Nicke sov över så Söndagen började med mysig frukost alla tillsammans.

Vi är väldigt TACKSAMMA att vi har varandra.

Man ska vara rädd om sina nära o kära.

Av Jeanette - 20 januari 2011 21:05

Varit i Malmö idag o träffat Sandra, det blev en LÅNG mysig  frukost tillsammans, massa snack o en härlig promenad i Pildammsparken. 

Man fick rediga vår känslor när solen titta fram o värmde lite lätt.

   Tänk er när gräset är grönt, träden bär blad o isen har smällt så vackert.

     

Till kvällsmat blev det en super god Pasta med blomkål o ostsås ett recept jag verkligen rekommenderar.


4 port.


4 port Pasta 

500 g Blomkål

2 st Schalottenlökar

1 st Vitlöksklyfta

1 msk Olivolja

10 st Cashewnötter

2 krm Chilipeppar

2 1/2 dl Matlagningsgrädde 4%

4 msk Riven Parmesanost


Koka pastan enl.förp Rosta nötterna i en torr, het stekpanna. Dela blomkålen i större buketter o sedan i skivor. Skala o skiva lök o vitlök, fräs mjuk i olja. Tillsätt blomkålen, låt steka tills de blir genomstekta o lätt brynta. Häll på grädde o låt sjuda en stund. Servera med pasta, strö över parmesan o nötter.

NJUT !

  

Av Jeanette - 18 januari 2011 21:20

Uppe med tuppen idag kl.06.00, då jag börja dagen med en morgonpromenad. (skönt så jag vakna)

Sen en rejäl frukost,

Strålning kl.09.15 i Malmö.

Sen rally till sjukhuset i Lund där jag skulle lämna en hel bunke blodprover.

I bilen hem fixa jag några samtal som jag var tvungen att ringa,

Hemma var det bara att sleva i sig lite lunch .

Sen vidare till Landskrona där jag skulle vara barnvakt till Eddie en liten stund,

sen kom Mamma Lena o då blev det en runda på stan o hälsa på vår gamla jobbe kompis o hennes fin fina butik.

Sen sa jag hej då till Landskrona o körde RALLY till Lund där jag skulle på ett möte kl.16.00

Slut kl.17.00 då jag tog min lilla OPEL corsa o körde hem till Lödde, då jag mötes i dörren av en underbar MAT doft. Det var bara att glida ner på en stol o få maten serverad helt underbart (TACK TOBBE) ;)

Som sakt en fullspäckad dag i Nettans liv.


Nu sängen SOV GOTT för det kommer jag göra utan några större problem ;)

  

Av Jeanette - 11 januari 2011 22:14

Tänkte visa mina fynd jag gjort idag mellan mina sjukhusbesök.

Hitta detta jättefina durkslaget på Indiskan för 50kr, vilket klipp ;)

Jag älskar den !

  6-pack Glasunderlägg i rött, Indiskan 50kr

  

Söta servetter 19kr o små tårtbitar 50kr köpta på Bolageret

Tänkte piffa till köket lite nu. ;)

   Hitta katten sovandes på rygg i soffan, han är en riktig livsnjutare 

   Det var inte helt populärt att fota honom när han sov sin skönhetssömn ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards