Alla inlägg under augusti 2012

Av Jeanette - 26 augusti 2012 21:39

Första veckan åkte vi upp till våra goa vänner i Sundsvall Lena, Uffe o Eddie. Där hade vi fem underbara dagar tillsammans. Vi var ute på en skärgårdstur, en krogrunda, lite shopping i stan, spelkväll, kolla utsikten från södra berget, grilla i skogen, loppisrunda o massa mysiga pratstunder. Snacka om att vi hinner mycket när vi väl träffas. Nu längtar vi redan till nästa gång vi ses, kanske kanske till hösten vi håller tummarna.

 

   

En härlig kväll till sjös!

Efter vår tripp till Norrland, packa vi snabbt om våra väskor o tog en restresa till Cypern en vecka. Det var härligt vi hade 35-40 grader, vi bada bada bada o bada en massa både i poolen o i havet. Åt o drack gott o hade det bara alldeles underbart. 

   

Blev många sena spelkvällar på balkongen ;)

även mycket god mat o dryck till härliga lokala liveband.

     


Efter 2 veckor semester tillsammans börja Tobbe jobba igen, men jag hade 2 veckor till att bara glida runder på. Det har blivit en o annan dag  i trädgården, kräftskiva tillsammans med mina syskon, malmöfestivalen, 30-års fest o har resten av tiden mest bara flummat runder här hemma vid o njutit av att vara ledig. Tagit hand om mig själv läst dom där tidningarna som man inte hunnit lästa innan. JA, jag har haft det såååå bra mina 4 veckor. 

Men som sagt imorgon Måndag är det dags att komma tillbaka till verkligheten igen, känns faktiskt väldigt kul. Har saknat mina arbetskollegor, vissa har jag inte träffat på 2 månader, så det kommer bli jätte kul att träffas o prata av sig lite imorgon ;)

Men som sagt nu får det nog bli sängen annars kommer det bli kämpigt att gå upp imorgon. Sov gott alla!


Av Jeanette - 23 augusti 2012 21:15

Igår efter jag varit på vårdcentralen o fått min spruta, hoppa jag på bussen till Malmö. Blev en riktig hel dag med stora syster Jessi o lillplutten Caspian. Det var så mysigt hela dagen, det blev mycket gosande med lilleman även en o annan blöja fick jag byta. Men det ingår väl i moster/gudmorsrollen att man får ta en o annan ;)

     

Han är 4 månader nu o växer så det knakar, han har fått såna härliga små korvben nu på sista tiden.

Dom är så goa, då är allt som det ska va :)

 

Det blev även en runda på stan, det är ju Malmöfestivalen nu så vi var ju tvungna att gå ner o äta något gott bland alla matvagnarna. Men det är lustigt, bland alla rätter som fanns att välja på så tog jag Langos, jaja det var ju ett säkert kort iallafall. Sen blev det även lite våfflor o brända mandlar, ja nu vet jag vad som väntar ex antal mil jag måste gå för att bli av med det hmm... men som sagt det är semester.


Fynda även dahlior på torget 20kr/bunt o dom var ljuvliga. Katten har inte hittat dom ännu, så jag håller tummarna att dom ska få stå fint i lugn o ro.

 

Idag tordag har jag inte gjort så mycket mer än snurrat runt här hemma i myskläder, tänt lite doftljus, läst tidningar o bara flummat runt som en riktig semesterlirare. Gäller att riktigt njuta nu dom sista dagarna.

   








Av Jeanette - 21 augusti 2012 21:49

Igår satt vår prenumeration på Mat i Veckan igång igen efter 3 veckor uppehåll. Vi är jätte nöjda med dom, varorna, recepten o budet funkar jätte bra.Varje Måndag imellan 17.00-19.00 kommer dom med leveransen.

 

Det är exakt uträknat vad man behöver till alla middagarna, alltså inget svinn. Det är kanon!  

Varje vecka är det minst en kött, fisk, kyckling o vegetariskrätt. Det kommer nya påhittiga recept varje vecka, så varje måndag blir det en ny överraskning.

 

Idag åt vi Gratinerad torsk med augustismaker, jätte gott tyckte vi båda.

Sen är det kanon att det är till 4 portioner för då har vi till lunch dagen efter också.

Funkar jätte bra för oss vi slipper komma på mat varje dag, leta recept, storhandla till alla måltider o slipper svinn på grönsaker,alla bigpack  mm. Sparar oss mycket tid så det är värt varenda krona.

Testa gärna om ni är nyfikna!

Av Jeanette - 21 augusti 2012 10:58

Hej hopp! 

Ja, tänk vad tiden går fort när man har kul. Sista inlägget på bloggen var den 30/10 2011 det var ett tag sen o tänk så mycket kul som hänt sen dess. 

Men som sagt det ska kännas roligt att blogga o inte som ett måste, det var ett tag i höstas då det inte kändes kul med något. Det var bara jobbet som gällde o tyvärr så försvinner en bit av en själv när man syltar in sig för mycket i jobbet.

Tror jag har lärt mig det nu på semestern att även om man älskar sitt jobb o tycker att det är det roligaste som finns, så måste man ha ett fungerande privatliv också som man trivs med. Man måste må bra när man kommer hem o inte får ångest över allt som man missar o inte hinner göra.

Min Tobbe brukar säga till mig att jag är som en Duracellkanin på natten laddar jag mitt batteri, sen dagen efter på jobbet då kör jag på i turbofart, när dagen är slut o jag kommer hem då är mitt batteri på reserven.

Så när jag väl är hemma o ska njuta av min fritid då är jag helt slut o det blir att äta sen måste tyvärr duracellkaninen gå o lägga sig för att sen kunna orka köra på i turbofart på jobbet igen.

Tror det finns många som känner igen sig i Duracellkanin historien, men som sakt det är viktigt med fritid o hälsa. Vi måste bli duktigare på att njuta av fritiden, ta hand om nära o kära o Börja investera tid i oss själv.

Men som sagt nu på semestern har jag nog börjat inse att man ska vara rädd om sig o göra det man tycker är kul o inte alltid det man måste. 

Jag tycker det är kul att blogga så därför börjar jag idag att skriva några rader :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards