Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 25 november 2012 21:20

Ja, igår kom våra vänner från Degeberga till oss, vi åkte över till Köpenhamn där vi först gick runder i stan o småshoppa lite. 

 

Vi stötte på dessa snygga damerna/herrarna i ett skyltfönster, en rolig skyltning som fick många att stanna o ta foto även jag. Dom var ju sååå snygga :)

 

Sen när affärerna börja stänga då hade vi planerat att gå in på Tivoli, o det hade fler tänkt så vi fick köa en rejäl stund. Men GUD så vackert när vi väl kom in. Jag bara gick o sög in allt julmys som man såg. UNDERBART!

Här bjuder jag på lite bilder från vår kväll....njut! 

     

     

   

 

Efter en stund blev vi hungriga o tänkte äta på något mysigt ställe, men nää vi var inte välkomna, det var fullbokat överallt. Det kanske var dåligt av oss att inte tänka på det, men man tycker ju att där skulle funnits något ställe där man kunde käka på. Så när blodsockret var i botten o vi hade vimsat runder en bra stund efter något att äta då hitta vi ett burgarställe ohh så glada vi blev tills vi såg att det var LOW FAT burgare. Vårt glada humör försvann men vi bestämde oss för att köra på det för då ville vi bara äta något. Efter den burgaren var det 4 besvikna vänner som var lite små besvikna på Tivoli o deras dåliga utbud av mat. Så vi bestämde oss för att vi var ganska nöjda med vår kväll så vi börja gå mot utgången, tror ni inte att på vägen ut att vi hitta ett vanligt hamburgar, korv,mm ställe då. GRRR...då skratta vi o kom fram till att där fanns ju lite fler ställe men att vi förmodligen hade gått fel håll. Men men ändå dåligt utbud av matställe. Så det är väl det jag kan tipsa er alla om, att om ni ska besöka Tivoli så ät innan ni går in.

Sen fortsatte kvällen hemma hos oss med god mat, dricka. 





Av Jeanette - 11 november 2012 22:58

Ja, denna veckan har kylen på jobbet gått i manligt tema, jag o Petra gick verkligen in för att göra en rolig Farsdagsskyltning. Tycker själv att vi lyckades riktigt bra, det är inte var dag man asar med sig halva garaget till jobbet ;) men kul va det.

 

Lägg märke till WUNDERBAUMEN i taket, kunderna ska dock vara glada att vi inte öppna dom :) 

 

Här hänger ett av mina gamla däck, tänk va bra att jag spara dom. Tobbe fråga mig många många gånger vad jag skulle med dom gamla däcken till, TITTA så användbara :)

 

Kanske lite choklad till Pappa!

   

Svängde även ihop lite roliga planteringar till Far/Pappa.

 

Har du tappat en skruv kan du ju alltid kolla om det är någon av dessa hihihi....

 

Av Jeanette - 10 november 2012 09:21

Ja, förra helgen kom min familj o gratulera mig. Det blev en mysigkväll med först lite glögg, pepparkakor o ostar, sen hade vi gjort det enkelt för oss o beställt smörgåstårta. Jag jobba i lördags till 16.00 sen kom dom vid 18.00 så det blev kanon o jätte smidigt.

 

Alla var pigga o glada, o ni som undrar vad jag fått mitt glada humör ifrån har svaret på bilden ovan. Pappa o Mamma är två solstrålar som lyser upp våra liv med erfarenhet, goda råd, tips o mycket kärlek. TACK för att ni finns.

 

Malin lillebrors sambo, Nicke o min Tobbe med ölen i högsta hugg ;)

 


Jag älskar att duka o göra fint till man ska ha gäster, denna gången blev det inget avancerat utan jag la ut två olika dukar på varandra, tog två lerkrukor med en liten murgröna i varje, två små lerfat med vars ett blockljus på o sen fyra glasburkar med ett värmeljus i varje. Enkelt, fint o precis i Nettans smak.

 

Mosters lilla guldklimp var i toppform hela kvällen, det blev mycket bus, gosande o kelande.

 

Min snälla syster baka tårtan till mig, den var kanongod som vanligt när hon är igång. Den var med blåbär, hemmagjord crunchy, marscapone mm. 

 

Mina syskon med respektive sov över hos oss, det är ju underbart att vakna upp till glädjetjut från denna lilla spillevinken. Det blev en lång o mysig frukost tillsammans, jättekul att ni tog er tid o gjorde min dag till en kanonrolig helg.

 

Blev lite bus också, Caspian är verkligen betuttad i mjölkcentralen hos min syster. Så vi var ju bara tvungna att busa lite med han o vårt stressbröst. (Det köpte jag  när vi var på Cypern i somras)  Jag äger ju bara ett bröst men nu två ;)

 

Moster kramar o gosar så mycket hon bara kan medans hon kan.

 

TACK än en gång för alla roliga presenter. 



Av Jeanette - 9 november 2012 22:41

För två veckor sen var jag i Malmö o hälsa på min lillebror Niclas, vi hade planerat att besöka en loppis på Sallerupsvägen. Vi båda blev frälsta i loppisen, den var stor o där var jättemycket fina saker. 

 

Jag föll pladask för denna orangea stolen, den kosta 1200kr men jag pruta ner den till 700kr mycket nöjd o glad. Den blev en riktig färgklick i vårt vardagsrum, den lyser upp o sticker ut fint i vårt röda hem :)

 

Fynda även denna röda koppen med fat för 10kr o skålen med små söta körsbär på  för 20kr.

 

Hitta dessa gamla hockyspelarna i en fin träask o tänkte ju direkt på min Tobbe som är gammal hockeyspelare. Börja prata med tanten som hade dom o hon fråga mig :

- Vet du hur man ser att dom är gamla???

- Jag stod där öhhh dom ser gamla ut o log stort.

- Hon log tillbaka o berätta att det ser man på att dom inte har några hjälmar, för det hade dom ju inte förr. Frågade vad hon ville ha för dom o hon svara snabbt 150kr o jag kontra med 100kr, hon sa dom är dina för 100kr ;) Sen berätta jag om Tobbe att han varit hockyspelare osv o då tyckte hon det var ännu roligare att sälja dom till mig. Vi båda var nöjda med vår affär.

        

Sen börja det kurra i kistan så vi gick o åt brunch på Southern kitchen vid Värnhem. Det är ett ställe som Nicke tycker väldigt mycket om, dom servera amerikansk brunch med allt vad det innebär o livemusik med en kille som spela piano. Jättemysigt ställe med en fungerande jukbox o massa gamla affisch klädda på väggarna.

 

Sen strosa vi vidare o det blev även en runda på Lagerhaus där jag shoppa lite roligt strössel nu till jul o ett mysigt doftljus med doft av pepparkaka. Super nöjd med hela dagen, alltid lika kul att träffa o umgås med lillebror. Vi kommer lätt besöka den loppisen flera gånger, o alla ni som gillar loppisar MÅSTE besöka Sallerupsloppis öppet alla lör-söndagar.

 


Ovido - Quiz & Flashcards