Alla inlägg under september 2010

Av Jeanette - 30 september 2010 13:18

Var i Lund på sjukhuset idag kl.09.00 Skulle bli undersökt o få min sjunde cellgifts behandling. När jag kom in så berätta dom att mina värden från igår inte var riktigt bra, så jag fick lämna ännu ett prov o vänta en timme ( som tur var hade jag med mig min älskade bok) så tiden gick  fort.

Sen kom dom o berätta att dom fortfarande inte var nöjda med värdena, så jag fick åka hem igen (besviken). Hoppas verkligen på att mina värden är bättre imorgon, så jag kan få denna behandlingen ur världen.

Jag mådde ju riktigt dåligt sist, så jag hade mentalt ställt in mig på få det gjort idag. Till o med satt en hink med en plastpåse i bredvid sängen( jag vet ju hur fort Ullrik kom sist).


Men men det går inte alltid som man tänkt sig, får en extra dag att ladda batterierna. Hinken får så snällt stå kvar.

Av Jeanette - 29 september 2010 00:00

Jag har aldrig varit någon bok läsare, sist jag läste en hel bok var på gymnasiet (under tvång).

Men så en dag satt jag mig ner i lugn o ro o börja läsa en bok jag fått av en vän för flera år sen. Den heter MATILDE av Denise Rudberg o jag är SÅLD.

Är ingen bokmal tar tid på mig o läser i min takt.

Men jag är fångad av boken, lugnet som infinner sig i mig, mysfaktoren o så är jag lite små stolt över mig själv att jag hittat ro att sätta mig ner o njuta av att läsa.

Läst halva boken nu o längtar redan efter att fortsätta läsa resten.


Nu har jag äntligen förståt dom som säger: Ohh jag kan inte släppa boken ;)




Av Jeanette - 27 september 2010 21:44

Idag är det den 27/9 snart är denna månaden också slut,  mörkret kommer tidigare o tidigare om kvällarna.

Man känner verkligen för att tända massa ljus o bara mysa inomhus o det är exakt vad jag gjort idag

 Men inte riktigt hela dagen får ju passa på att vara ute när det är ljust, så jag har tagit min berömda promenad. Då plocka jag även med mig några löv från Blodlönen som jag kollat in många gånger. Skulle vilja plocka en hel icapåse med löv så jag skulle kunna göra en lövkrans. Men trädet står lite illa till, där typ massa folk ser en, behöver ju inte göra mig känd för att vara lövplockaren i Lödde ;)

Jaja, fick med mig några som pryder mitt soffbord, det får jag vara nöjd med.

Av Jeanette - 26 september 2010 22:26

Haft en skön dag hemma med pyssel o städning.

Tog en liten runda till Center Syd o Maxi för att inhandla det mest nödvändiga för veckan.

När vi stod inne på Maxi börja vi prata om att skippa kvällsmaten för vi åt lunch så sent o bara ta en fika på kvällen.

Vi bestämde oss snabbt för "PLÄTTAR" vi är båda barnsligt förtjusta i det.

  

Det var himmelskt gott, en underbar söndag ;)

Av Jeanette - 25 september 2010 21:51

Min lördag blev en tur till IKEA med Tobbe, det var mysigt att strosa runt där vi fick tag på det mesta. Imorgon blir det att hänga upp o piffa till allt, för när vi kom hem var jag rent slut så det blev att vila.

Har fått lära mig att ta det lugnt nu, allt behöver inte göras på en dag ;)

Det är nog ganska nyttigt att inse att 

DET JAG INTE HINNER IDAG

DET HINNER JAG IMORGON !


Men jag ska säga er att det tog tid att inse det ;)

Nu blir det en stor kopp te o lördagsmys.


Önskar alla en trevlig HELG o glöm inte att njuta av livet.

Av Jeanette - 25 september 2010 00:15

Haft en skön Fredag idag, varit ute o gått en härlig runda, pysslat lite i trädgården o pratat i telefon med min älskade vän Lena som precis blivit Mamma.  Ska bli kul att få träffa lilla Eddie o hela familjen en dag.

Sen nu ikväll har jag flyttat fram mina röda kuddar, filtar, ljuslyktor mm. så det har blivit höst mysigt här hemma.

Har även skrivit en liten lapp till imorgon då vi ska till IKEA!!!

Behöver lite smått o gott, en läslampa, ny stekpanna, diverse köksredskap behöver förnyas, kronljus o så klart VÄRMELJUS i massor :) + lite annat.


   

Min kupa fick en ny plats på köksbordet med mitt röda lilla hus i sig.

O ni ser rätt jag har en liten ljusslinga i den, jag längtar så till JUL ;)



Av Jeanette - 23 september 2010 22:11

Idag ringde dom ÄNTLIGEN från JYSK o berätta att vår dagbädd LUNA  hade kommit,har bara väntat på den i 4 veckor. Dom sa att det skulle ta några dagar innan dom hade den hemma, det tog visst VÄLDIGT många dagar :)

Ni som känner oss vet att vi har en liten OPEL corsa, alltså ingen jätte bil. Men vi hade mätt o kollat att den skulle gå in o ja visst kom den in men GUD vi fick sitta som ihop tryckta pyggmejer.

Vi har aldrig skrattat så mycket som när vi kolla på varandra hela vägen hem, Tobbe kunde knappt trycka ner kopplingen :) vi båda slicka framrutan o jag var ju bara tvungen att ta bild.....

   Vi hade bundit fast den väl, men bilen är INTE stor :)

  

Det såg roligare ut i verkligheten, men kul hade vi åt varandra.

   När den väl kom på plats under trappan då blev den hur bra som helst, vi blev väldigt nöjda o glada.

Av Jeanette - 22 september 2010 22:43

Idag vakna jag av att min mobil ringde för fullt, det var från sjukhuset en sekreterare  som ringde om en ny tid till Mammografin... Var yr vaken, klockan var 08.42 Jag trodde där fanns en gyllene regel att man inte ringer folk innan 10.00 o inte efter 22.00, men tydligen inte :)

Ahh, jag behövde gå upp med mig, fick ju mer gjort idag på grund av det.


Har börjat plocka ner alla mina blåa detaljer här hemma, nu ska här bytas till rött.Men jag är ju sån att  jag börjar plocka ner lite, sen hitta jag något annat kul att pilla med. Sen dammsugar jag lite o plockar ner lite till, usch jag blev trött mitt i all röra så just nu är här lådor o saker överallt känns det som. Men men, det kommer en dag imorgon också då får jag försöka strukturera upp det bättre :)


Ovido - Quiz & Flashcards