Alla inlägg under maj 2011

Av Jeanette - 24 maj 2011 20:27

I söndags var vi i sommarstugan i Ystad o fira Pappa på födelsedagen, det blev grillning o kvällsfika med tårta. Mums mums!

Skönt att komma ut i skogen, där är alltid så lugnt o skönt. Ser fram emot att njuta där nere många helger i sommar.

  Vårt lilla smultronställe

 

Av Jeanette - 20 maj 2011 22:10

Ja, nu är klockan 22.00 o vi har redan hunnit tittat på två hyrfilmer :) ikväll har vi haft riktigt FREDAGSMYS. Bra filmer, god kvällsfika, lite godis o kvällen är räddad. Har smittit iväg o satt på ännu en kanna med te medans mina pågar myser i soffan, den katten är sällskapssjuk så det "skriker" om det :) har legat i Tobbe famn igenom 2 filmer. Snacka om myskatt !

   Min lilla familj, nu mot soffan.






 

Av Jeanette - 19 maj 2011 20:48

Idag kunde jag inte stå emot dom vackra pionerna vi fick in på jobbet,

dom är så underbara.

   

Av Jeanette - 17 maj 2011 20:40

Titta vad vår söta grannflicka Alice kom in med till oss igår kväll, en nybakad tryffeltårta med daimkulor.  Alice har det som ett stort intresse o tar beställningar på sina fina o goda tårtor. Det är inte dumt att vara granne o få provsmaka hennes alster lite då o då :)

   TACK söta Alice för den mycket fina o goda tårtan.

Tobbe o jag kunde ju inte äta hela tårtan själva, så ja tog me den till mina sötsugna jobbekompisar. Det blev succè o tårtan blev mycket omtyckt!

Tänk vad en tårta kan göra en glad!

Av Jeanette - 5 maj 2011 06:39

Gick upp kl.05.15 för att duka fram födelsedagsfrukost till min älskling.

Det blev uppskattat även denna tiden på morgonen :)

 

Av Jeanette - 1 maj 2011 19:17

  Idag har jag varit iväg o köpt nya bikinis o jag är JÄTTE nöjd, hitta en röd med små vita prickar o en randig i svart o vitt perfekt till mig som ÄLSKAR prickar o ränder. Dom kommer redan till användning nästa helg då jag o min syster ska åka iväg på spa. LÄNGTAR!

Är även jätte sugen på någon ny prickig kjol eller klänning, har hittat massa fina. Ska bara hitta var dom sälj också hmm.....


ÄLSKAR DESSA KLÄNNINGARNA

Denna röda kjolen är ju bara så sockersöt o kolla in denna svarta med vita prickar den är så tuff.

      Jag måste ut o leta prickiga kjolar/klänningar o fina trätofflor, det blir nästa MÅSTE HA plagg i min garderob :)

Hojta bara till om ni vet var jag kan hitta något av detta.

Trevlig Söndag!

Av Jeanette - 1 maj 2011 16:31

Kvällen börja med grillning o en läskade fördrink

 sen satt vi oss tillbords för en god måltid.

Först ut efter maten var såklart Systrarna Olsson, vi hög snabbt tag  i vars ett spett med Marchmellows Mums !

Det tog inte lång tid innan dom andra också hitta ut, det var riktig läger känsla runt grillen Kumbajamalo kombaja :)

Vet inte hur vi kom in på diskussionen om julning, men det tog inte lång tid innan vi alla skulle visa varandra att vi kunde jula. Det ena kråkbenet efter det andra flög runt i luften o jäklar vad vi alla sträkte oss. Inget  jag rekommenderar ;)

  efter maten så börja den STORA duellen imellan grabbarna o oss tjejer. Det är ALLTID på blodigt allvar med glimten i ögat ;)

Här står dom tre visemännen upp radade o laddade till tusen

Både Malin, Jessi o jag kämpa med näbbar o klor, även med lite fusk som ni kanske ser på den bortersta kuben. Inte ens detta hjälpe mot grabbarna dom slog oss, men dock inte överlägset :)

Fortsatte med kasta ring o det var tre ronder som gällde. Vi tjejer lede genom hela tävlingen till vi kom till abslout sista kastet då dom dundrar in med 100 poäng från ingenstans. Jaja, även denna tävlingen fick vi se oss besegrade i (skit också)


Sen börja det bli lite små kallt så vi gick in i värmen o satte på kaffe/te o jag dekorera tårtan som vi skulle smaska i oss till efterrätt.

Så här blev det färdiga resultatet o jag måste själv säga att den blev smarrig.

Sen fortsatte kvällen vidare med glada skratt :) 

Ovido - Quiz & Flashcards